یکی از مهمترین اقداماتی که در زمینه طراحی سایت باید انجام دهید ارائه پشتیبانی سایت مناسب می باشد، این عبارت شاید برای شما نا آشنا باشد و یا اینکه آن را با برخی دیگر از عبارت های مربوط به پشتیبانی همچون پشتیبانی آنلاین یک سایت اشتباه بگیرید، اگر قصد دارید که بیشتر با این واژه آشنا شوید تا بتوانید یک وب سایت خوب را طراحی کنید بهتر است این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید.

پشتیبانی سایت چیست؟

قبل از این که بخواهیم به بحث درباره پشتیبانی سایت بپردازیم بهتر است ابتدا با این عبارت به صورت دقیق آشنا شویم. بسیاری از افراد به اشتباه گمان می کنند که پشتیبانی سایت همان پشتیبانی آنلاین می باشد در حالی که چنین نیست و پشتیبانی سایت با پشتیبانی آنلاین تفاوت هایی دارد. پشتیبانی آنلاین در واقع خدماتی است که به صورت اینترنتی به شما ارائه می شود و شما می توانید از این خدمات استفاده کنید در حالی که پشتیبانی سایت مجموعه خدماتی است که برای نگهداری و محافظت از وب سایت و همین طور محافظت از عملکرد صحیح و درست سایت انجام می گیرد.

چه زمانی نیاز به پشتیبانی از سایت داریم؟

امروزه شاهد این امر هستیم که کسب و کارها و وب سایت های آنلاین طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند، با افزایش روز افزون طرفداران این وب سایت ها، سایت های آنلاین حکم یک شرکت را پیدا می کنند که باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا دچار مشکلاتی نشود که باعث ایجاد خلل در کار شما شود. هر چه وب سایت شما بزرگ تر باشد مشتریان شما نیز از وب سایت شما انتظار بیشتری دارند و دوست دارند که در طول شب و روز بتوانید به تقاضاهای آنها پاسخ دهید و بتوانند از سایت شما استفاده کنند. در این شرایط است که شما نیاز پیدا می کنید که یک پشتیبانی سایت بسیار قوی داشته باشید که سایت شما در طول شبانه روز دچار مشکل نشود.

چه کسانی از پشتیبانی سایت استفاده می کنند؟

تقریبا می توان گفت تمامی افرادی که صاحب یک سایت هستند، نیاز دارند که از پشتیبانی برای نگهداری از سایت خود استفاده کنند. یکی از بزرگ ترین مشکلات کسب و کارهای بزرگ اینترنتی این است که صاحبان این وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی اطلاعات کاملی در زمینه های تکنولوژی ندارند و به همین دلیل نمی توانند به خوبی از وب سایت خود مراقبت کنند. از اینرو است که بیشتر این افراد نیاز پیدا می کنند که برای نگهداری از سایت خود از خدمات پشتیبانی سایت استفاده کنند. برخلاف بسیاری از افراد که گمان می کنند برای پشتیبانی از سایت می توانند به هر کسی اطمینان کنند اینگونه نیست و پشتیبانی سایت کاری بسیار تخصصی است که در صورتی که آن را جدی نگیرید ممکن است در آینده مشکلات بسیار زیادی برای وب سایت شما بوجود بیاید، به همین علت است که می توانید با کمک گیری از خدمات پشتیبانی سایت به راحتی از وب سایت خود محافظت و نگهداری کنید.

اهمیت پشتیبانی

شاید در نگاه اول گمان کنید که پشتیبانی خیلی مهم نیست و با طراحی اولیه سایت به صورت قدرتمند دیگر نیازی به پشتیبانی از آن نیست اما باید بدانید که طراحی سایت تنها یک مرحله از پشتیبانی سایت می باشد. عملکرد مناسب وب سایت شما می تواند رتبه بندی شما را در موتورهای جست و جو نیز به مقداری بسیار زیادی افزایش دهد و همین طور باعث رضایت خاطر بیشتر کاربران از شما شود. پشتیبانی سایت یک کار فوق العاده تخصصی می باشد و نمی توانید این کار را خودتان انجام دهید بلکه کارشناسی که سایت شما را پشتیبانی می کند باید به صورت دقیق با کارکرد وب سایت شما آشنا باشد و کدهای نوشته شده را درک کند بنابراین باید یک فرد حرفه ای این کار را برای شما انجام دهد.

پشتیبانی شامل چه مواردی می شود؟

پشتیبانی سایت دارای موارد بسیار زیادی می باشد، اولین وظیفه پشتیبانی سایت این است که خطاهایی که در وب سایت شما وجود دارد را رفع کند. وظیفه بعدی این وب سایت این است که در صورتی که مشکلی برای وب سایت شما پیش بیاید باید قادر باشد به صورت تلفنی پاسخگوی شما باشد، بتواند برای شما ایمیل های جدیدی تعریف کند، از خدمات پست الکترونیک شما نیز پشتیبانی کند، نسخه نرم افزاری وب سایت شما را به روز کند، توانایی این را داشته باشد که در هر زمانی رمز عبور شما را تغییر دهد و رمز عبور جدید را برای شما ارسال کند، امنیت وب سایت شما را به صورت کامل تامین کند. از دیگر وظیفه های پشتیبانی سایت امکان درست کردن قابلیت های سفارشی برای وب سایت شما است، بهینه سازی وب سایت و افزایش سرعت وب سایت نیز از دیگر وظایف پشتیبانی سایت است. آخرین وظیفه پشتیبانی سایت نیز ارائه مشاوره به شما برای مدیریت سایت می باشد.

خطراتی که بدون پشتیبانی ممکن است سایت شما را تهدید کند

همان طور که در قسمت های قبلی هم به صورت غیر مستقیم گفته شد پشتیبانی سایت در واقع تضمینی است که سایت طراحی شده برای شما به صورت درست عمل کند و در هر ساعتی از شبانه روز که برای سایت شما مشکلی پیش آمد بتوانید این مشکل را با پشتیبانی سایت خود در میان بگذارید. اگر وب سایت شما پشتیبان نداشته باشد چندین مشکل برای شما پیش می آید، اولین مشکل این است که اشکالات وب سایت شما رفع نمی شود و گاهی بی دلیل ممکن است برای کاربران مشکلات زیادی بوجود بیاید و یا ارورهایی در حین کار کردن با وب سایتتان برای آنها پیش بیاید که می تواند عاملی بر کاهش کاربران شما باشد. دومین مشکلی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که وب سایت شما در طول روز از دسترس کاربران خارج شود و هیچ کاربری نتواند وارد سایت شما شود که این عامل نیز می تواند در رتبه بندی سایت شما در موتورهای جست و جو تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

نیاز مشتری اولین عامل تاثیرگذار بر تعرفه پشتیبانی

تعرفه پشتیبانی سایت بر اساس معیارهای متفاوتی انتخاب می شوند که در ادامه قصد داریم با این معیارها بیشتر آشنا شویم. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر تعرفه پشتیبانی را می توان نیاز مشتری دانست، در واقع این مشتری است که بر اساس نیازش نوع پشتیبانی خود را انتخاب می کند. بسیاری از افراد دارای وب سایت هایی هستند که نیاز دارند در هر موقعی از روز مشکلی برای آنها پیش آمد بتوانند خیلی سریع مشکل خود را حل کنند، اما برخی دیگر از افراد هستند که می خواهند هزینه کمتری برای پشتیبانی داشته باشند، برای هر یک از این دسته ها تعرفه های مختلفی وجود دارد.

پشتیبانی اضطراری

به صورت کلی پشتیبانی دارای 2 نوع می باشد، نوع اول از پشتیبانی سایت پشتیبانی اضطراری است، در این نوع از پشتیبانی که به آن پشتیبانی اورژانسی نیز گفته می شود پشتیبان برای این که بتواند مشکلات کاربردی و مربوط به برنامه نویسی وب سایت را انجام دهد در دسترس میباشد که در این شرایط نیاز به یک فرد حرفه ای در برنامه نویسی است تا بتواند مشکل شما را حل کند. واضح است که تعرفه پشتیبانی برای این فرد باید تعرفه بیشتری نسبت به پشتیبانی عمومی باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

پشتیبانی عمومی

نوع دیگری از خدمات پشتیبانی سایت ها، پشتیبانی عمومی هستند که دارای تعرفه کمتری نسبت به پشتیبانی اورژانسی می باشد، این نوع از پشتیبانی به صورتی است که شخص پشتیبان معمولا برای پاسخگویی به سوالاتی عمومی در زمینه وب سایت، باگ های موجود و یا ناهنجاری های یک وب سایت در دسترس می باشد، این نوع از مشکلات معمولا زمانی رخ می دهد که کاربران نمی توانند وارد سایت شوند و صفحه سایت به خوبی نمایش داده نمی شود، یا این که در محتوایی که در وب سایت شما قرار داده شده است لینک های خرابی وجود دارد و یا تصاویری که بر روی محتوای شما قرار داده شده است تصاویر خرابی است که نمایش داده نمی شود و مشکلاتی از این دست که توسط این پشتیبانی پوشش داده می شود.

شرکت رایان خدمات پشتیبانی وب سایت را برای چه وب سایت هایی ارائه می دهد؟

شرکت رایان یکی از بهترین شرکت هایی است که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارد، یکی از مهمترین ویژگی ها و برتری های این شرکت این است که خدمات کاملی را به شما ارائه می دهد که یکی از مهمترین این خدمات پشتیبانی سایت شما می باشد، پشتیبانی که توسط شرکت رایان به وب سایت شما ارائه می شود یک پشتیبانی کامل است و از آنجایی که وب سایت شما توسط همین شرکت طراحی شده است مشکلات شما خیلی سریع تر از حد معمول حل می شود. سوالی که ممکن است برای برخی به وجود آمده باشد این است که پشتیبانی سایت شرکت رایان برای چه سایت هایی ارائه می شود در پاسخ به این سوال باید گفت: فرقی نمی کند که پیش از این راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به شرکت رایان سپرده اید یا شرکت رایان برای شما طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت شرکتی انجام داده است، تمامی وب سایت هایی که توسط این شرکت طراحی می شوند مشمول پشتیبانی سایت می باشند و جدا از این در برخی شرایط وب سایت هایی که توسط این شرکت طراحی نشده اند نیز با پرداخت هزینه آن می توانند از پشتیبانی سایت این شرکت استفاده کنند.

خدمات پشتیبانی طراحی سایت رایان، یکسال به صورت رایگان میباشد.


خدمات پشتیبانی طراحی سایت رایگان شامل:

07 آموزش بخش مديريت وب سايت به صورت حضوري
08 به روزرساني مطالب جديد مشتريان و صفحات وب سایت

07

بررسی و حل مشكلات وب سایت

07

جلوگیری از تهاجم هکرها و از بین رفتن فایلها

07

از بین بردن ویروس ها و تروجان ها

07

پشتیبانی از طریق تلفن و ایمیل برای پاسخ به مسائل و مشکلات

08

به روزرسانی نرم افزار و نصب نسخه های جدیدتر

07

تهیه نسخه های پشتیبان از اطلاعات سایت به صورت هفتگی و ماهیانه

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه شما میتوانید
از اخبارطراحی سایت و تکنولوژیهای روز باخبر شوید.

تمامی حقوق برای وب سایت رایان محفوظ می باشد.Disclaimer

طراحی سایت و اجرا توسط رایان